Дата публікації:
18 січня 2022
Кількість переглядів:
10873
Аудіоверсія:
Поділитися:

У Сумському державному університеті два роки працює навчально-дослідницька лабораторія віртуальної (VR) та доповненої реальності (AR) «Ulab», створена з метою застосування імерсивних технологій у навчальному процесі (або ж інтеграції віртуального змісту у фізичне середовище).

Перевагою таких технологій є значно вищий рівень залучення студентів, можливість реалістичного занурення в ситуації та процеси, які вкрай складно, а часом неможливо відтворити в навчальній аудиторії. Імерсивні технології дозволяють вивчати технологічний процес і навіть симулювати аварію на великому промисловому об’єкті, майбутніми офіцерам відпрацювати унікальні навички в умовах бойових дій, досліджувати фобії, психологічні реакції на нетипові ситуації тощо. 

Широкі можливості застосування віртуальної та доповненої реальності з використанням деталізованої віртуальної анатомічної моделі людини відкриваються студентам медичного інституту СумДУ. Особливістю віртуальної анатомічної моделі є високий рівень деталізації та якість 3D-візуалізації, а також її рухомість. Це дозволяє вивчати анатомію, досліджувати кожен м’яз, орган, кістку тощо, розбирати тіло як конструктор та моделювати клінічні ситуації, коли віртуальний пацієнт рухається як жива людина в умовах віртуальної клініки і з ним можна виконувати різні дії.

«Поки Сумщина перебувала в червоній карантинній зоні й заняття проводилися в режимі вебінарів, фахівці лабораторії «Ulab» запропонували викладачам СумДУ вести трансляції для студентів прямо з віртуальної реальності. Це, звісно, не так реалістично для студентів, як безпосереднє занурення в VR, проте сприймається ними з великим ентузіазмом і захопленням на фоні звичних презентацій і відеотрансляцій”, - розповідає директор організаційно-методичного центру технологій електронного навчання Юрій ЗУБАНЬ.

Такий підхід легко масштабується на велику онлайн-аудиторію, кардинально розширює можливості викладача в наочних демонстраціях об’єктів і дій, а вербальний зв’язок зі студентами дозволяє реалізувати різні методичні підходи і моделі при вивченні дисциплін медичного профілю.

Активно застосовує новітні технологічні рішення на своїх заняттях Оксана МЕЛЕХОВЕЦЬ, доцент кафедри сімейної медицини НН медичного інституту СумДУ, практикуючий лікар, яка є також автором першого в СумДУ навчального посібника з доповненою реальністю «Diabetus Meletus», активною учасницею педагогічного експерименту зі змішаного навчання в СумДУ.

Пані Оксана так говорить про свої враження від використання технологій: «Це інші емоції, інший стан, інша візуалізація та інша деталізація будь-яких процесів. Використання доповненої реальності дає можливості досягти того рівня засвоєння матеріалу, про який мріє будь-який викладач». 

Про переваги використання імерсивних технологій у навчальному процесі говорять і самі студенти-медики. Вони зазначають, що заняття у віртуальній реальності – це унікальний досвід, який дає набагато більше знань, ніж просто вивчення відповідної літератури. 


Сумський державний університет,
вул. Харківська, 116,
м. Суми, Україна, 40007

Контакти для екстреного зв'язку
Інша контактна інформація
Доступ до публічної інформації

Сумський державний університет
вул. Харківська, 116,
Корпус Г, кімната 312
Тел. : +38 0542 687835
e-mail: [email protected]

Сумський державний університет
вул. Харківська, 116,
Корпус Ц, кімната 307
Тел.: +38 0542 687899
e-mail: [email protected]