Що пишуть про Сумський державний університет ЗМІ в різних країнах світу? Працівники Медіа-центру СумДУ зробили детальний огляд. Пропонуємо ознайомитись з публікаціями світових інформаційних ресурсів щодо відновлення освітнього процесу.
«Після введення воєнного стану та початку бойових дій на українській території навчальний процес в університеті призупинили. Однак, із 1 квітня оголошено про відновлення занять у онлайн-форматі.
Про дистанційне навчання індійських студентів написали журналісти «The Free Press Journal». У публікації сказано, що евакуйовані з України студенти розпочали навчання ще в середині березня. Однак, студенти з Сум і Харкова повернулися на батьківщину значно пізніше, через погану безпекову ситуацію в цих містах заняття тут розпочнуться пізніше, орієнтовно – у квітні. Самі іноземці кажуть, що після пандемії коронавірусу вони вже звикли вчитися дистанційно, тому розуміють, як проходитиме освітній процес, але хотіли б швидше повернутися до очного відвідування занять в Україні.
Сумський державний університет із перших днів війни працював над забезпеченням необхідними продуктами й товарами іноземних студентів, а також намагався вирішити питання щодо евакуації. Про це та багато іншого координаторка іноземних студентів Тетяна Майборода розповіла британському виданню «METRO». Вона також наголосила, що ситуація в Сумах ускладнювалася через близькість до російського кордону, адже в перший день війни місто вже було оточене ворожою армією. За словами пані Тетяни, студенти з Еквадору, Гани, Нігерії, Індії і Туреччини після «зеленого коридору» вирушили у Львів, а згодом переїхали в Польщу. «Коли почалася війна, серед українців та іноземних громадян була велика паніка, а коли всі почали виходити на кордони, то утворилися величезні черги. Багато людей ішли на морозі, і ніхто не був готовий до того, щоб така кількість людей перетнула кордон. Утворилося правило: спершу пропускали жінок з дітьми, потім жінок і потім чоловіків. У перший день не було порядку і через це могли з’являтися повідомлення про дискримінацію, але ми пояснили нашим студентам про категорії людей, тепер вони знають правила і готові до того, аби дотримуватися установленого порядку», - так представниця СумДУ прокоментувала чутки про зневагу до темношкірих студентів на кордоні. Тепер, коли іноземці в безпеці, університет зосередиться на організації навчального процесу в максимально комфортних умовах.
У коментарях виданню «THE HINDU» індійці кажуть, що поки не прийматимуть рішень про перехід на навчання в інших університетах. Навчатися в Європі буде складно, оскільки тут інша тривалість освітнього курсу та інша програма. Навчальний процес в українських медичних університетах подібний до румунських, грузинських, болгарських та вірменських, однак переїжджати в ці країни студенти не хочуть. Здобувач освіти Медичного інституту СумДУ розповів, що буде радий повернутися в Суми після війни: «Я хочу повернутися в Україну, коли закінчиться війна. Мені знадобилося близько двох років, щоб звикнути до способу життя та навколишнього середовища. Ми навіть вивчали українську мову в рамках нашої навчальної програми».
Представники Сумського державного університету зазначили, що тепер, коли іноземних студентів вдалося евакуювати з Сум, ЗВО продовжить роботу в інших напрямках. Більше про те, як відбуватиметься робота в умовах воєнного часу, розповів керівник ЦДРБ Микола Назаров у інтерв’ю шведському виданню «Sydsvenskan». Європейська аудиторія зацікавлена в тому, аби дізнатися більше про українську освіту, її реалії та перспективи.
«Ці студенти змушені були тікати з України. Тепер усе, що вони хочуть - це закінчити навчання», - під таким заголовком вийшов матеріал на сайті «GLOBAL CITIZEN». Студенти СумДУ з Нігерії розповіли, що все їх життя лишилося в Україні, куди вони хочуть швидше повернутися. Вони також згадали складний період до евакуації, але все ж зараз їх більше турбує продовження навчання. Представниця університету, заступниця директора з координації співпраці з іноземними студентами Тетяна Майборода розповіла про безпеку здобувачів освіти та продовження навчального процесу: «Вони ставлять мені запитання на кшталт: «Чи продовжимо роботу в Інтернеті, коли ми відновимо роботу?» або «Як ми закінчимо навчання?» та «Як ми отримаємо дипломи?», тому що для багатьох з них до отримання диплома було три місяці. Вони провели тут стільки років і збиралися закінчити навчання, а тепер не знають, що буде далі. Звичайно, багато з них очікують, що в Україні повернеться мир, і це справді зворушує серце».
Увесь світ стурбований тим, що буде з українською освітою під час війни. Норвезьке видання «Khrono» опублікувало коментарі Андрія Лободи, завідувача кафедри медицини СумДУ. За його словами, навчання відновиться вже з 1 квітня у дистанційному форматі, а університет забезпечить різноманіття навчальних можливостей для своїх студентів: «Ми також зв’язуємося з університетами-партнерами за кордоном, щоб організувати стажування для наших іноземних студентів у рамках академічної мобільності та двосторонніх угод».
15 та 16 березня у прямому етері британського радіо «BBC» керівник Центру досліджень регіональної безпеки СумДУ Микола Назаров розповів про суспільні настрої в Сумах, збереження інфраструктури міста і гуманітарні коридори. Також у розмові згадано про долю іноземних студентів, яких після 12 днів окупації вдалося евакуювати з міста й перевезти в інші країни.
Оптимістичні прогнози щодо навчання медиків висвітлили журналісти «The Indian Express». Так, відомо, що українські університети поступово відновлюють дистанційні заняття. Зокрема, з 1 квітня розпочнеться освітній процес у СумДУ. Існує проблема з практичними заняттями, тому українські університети звертаються до індійських із проханням про допомогу в організації практики для своїх студентів. Звичайно, в цих країнах різні медичні програми, але в нинішніх реаліях таке рішення полегшить здобуття знань для здобувачів освіти медичних спеціальностей.
Університет продовжує роботу навіть у цих складних умовах. Тут переважають позитивні патріотичні настрої, тому всі: і студенти, і працівники вірять, що скоро життя налагодиться, а СумДУ продовжить давати якісну освіту всім охочим. Світ підтримує нас, а, отже, все буде добре!».