12 травня відбувся круглий стіл на тему «Лідерство університетів України в контексті критеріїв міжнародних рейтингів». Тематичний захід організовано Національною академією педагогічних наук України, Інститутом вищої освіти НАПН України, Національним Еразмус+ офісом в Україні, Національними експертами з реформування вищої освіти за участю Сумського державного університету.
Учасники розглянули низку питань стосовно тематики круглого столу. Зокрема, темою виступу генерального директора Директорату фахової передвищої, вищої освіти МОН України Олега ШАРОВА стали системні механізми та критерії оцінювання діяльності університетів в Україні: «формула фінансування», атестація наукової діяльності, акредитація.
Перший віце-президент НАПН України Володимир ЛУГОВИЙ проаналізував критерії загальних і профільних міжнародних університетських рейтингів.
Також учасники обговорили питання: основні функції та місія університету-лідера, оцінювання якості викладання і навчання в Україні: академічна репутація та репутація серед роботодавців; модернізація мережі університетів у контексті євроінтеграції та відновлення України: перспективи та виклики тощо.
Окремо на круглому столі було відзначено досвід Сумського державного університету у контексті міжнародних, національних та внутрішньоуніверситетських рейтингів як мотиваторів якості та успішності.
Формулою діяльності СумДУ, напрацюваннями щодо участі в рейтингах з учасниками круглого столу поділився голова вченої ради, професор Анатолій ВАСИЛЬЄВ.
«Досвід СумДУ свідчить, що міжнародні рейтинги ефективно впливають на процеси самовдосконалення, а репутаційний ефект має ще й вагому практичну складову», - зазначив Анатолій ВАСИЛЬЄВ.
Він навів конкретні приклади, коли державні інституції низки країн світу націлюють абітурієнтів-співвітчизників на здобуття освіти лише в тих українських ЗВО, що займають високі позиції у міжнародних рейтингах. Також це позиціювання відіграє важливу роль при формульному розподілі державного фінансування ЗВО України, критеріальному розподілі місць державного замовлення в магістратуру тощо.
Також він підкреслив необхідність імпортування кращого світового досвіду освітньо-наукової діяльності, що сприяє підвищенню конкурентоздатності вітчизняних університетів.