21 лютого, у Міжнародний день рідної мови, у Сумському державному університеті стартувала серія інтерактивних заходів для учнів закладів загальної середньої освіти «Мовний СумДУ». Наразі відбулося вже два квізи, у яких взяли участь учні шкіл міста Суми: ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 2, №15, №21, СШ І-ІІІ ступенів №1 і №7 імені Максима Савченка, ліцею № 33. Школярі спробували себе у цікавих завданнях, що пробуджують інтерес до української мови, літератури та культури. Марина ЯНКОВА, начальниця відділу позанавчальної роботи СумДУ, розказала детальніше про підготовку та майбутнє квізу.
— Як виникла ідея створення квізу «Мовний СумДУ»?
— Ідея максимально проста. Наш відділ часто готує заходи до особливих дат. Так сталося й цього разу – квіз підготували до Міжнародного дня рідної мови. Побачили зацікавленість школярів – вирішили провести ще.
— Яку головну мету ставили перед собою, організовуючи цей квіз? Що він дає школярам, окрім розваги?
— Основна мета: привернути увагу школярів до сучасної української мови, а також трішки відволікти їх від буденності. У нашому квізі азарт з’являється не лише у школярів, а й у викладачів, які також долучаються до гри.
— Опишіть трохи завдання квізу. У чому їх «родзинка»? Які теми охоплюють?
— У квізі шість раундів по 10 запитань:
- Мовознавство – перевірка правильності написання та використання слів у реченні.
- Картинологія – школярі мають назвати, що зображено на картинці (до прикладу, вгадати печериці, які часто називають «шампіньйонами»).
- Музтецтво – формат «Угадай мелодію».
- Ребусоматика – ребуси про студентство в СумДУ, багато слів пов’язані з нашим університетом.
- Штучна література – на мою думку, найскладніший раунд. Штучний інтелект «переписав» вірші зі шкільної програми, і завданням учасників було впізнати автора та назву твору.
- Мемологія – школярі мають правильно перекласти українські меми, що звучать суржиком.
— Чи спостерігаєте ви зміни у зацікавленості молоді українською мовою та культурою за останні роки?
— Так, і ці зміни надзвичайно приємні. Мова стає сучасною, змінюється підхід до її вивчення через творчість і подібні заходи. Молодь хоче розвиватися – потрібно лише давати їй поштовх. Також цікаво спостерігати, як мова трансформується крізь призму патріотичності.
— Які мовні теми викликають у школярів найбільше труднощів під час участі у квізі?
— Усі наші раунди доволі складні, але найбільші труднощі виникають з народною творчістю. Наприклад, школярам складно правильно назвати українські народні пісні. За дві гри жодна команда так і не змогла відповісти на бонусне запитання музичного раунду.
— Як ви бачите майбутнє цього заходу? Чи планується розширення формату або залучення нових учасників?
— Ми однозначно плануємо розвивати квіз. Ще після першої гри ми створили чат з капітанами команд і поступово додаємо туди нових учасників. Разом з ними обговорюємо теми для майбутніх ігор. Для школярів це цікавий формат, а для нас, як організаторів, ще одна можливість для мозкового штурму.
Квізи від СумДУ набувають популярності, і організатори мають на меті продовжувати цю ініціативу, залучаючи ще більше учасників та розширюючи тематику завдань.
«Мовний СумДУ» – це драйвово, азартно, цікаво і пізнавально!