Дата публікації:
15 травня 2025
Кількість переглядів:
100
Поділитися:

У травні в Києві у межах проєкту «Разом ми можемо» відбулися дві школи-тренінги для громадських активістів. У навчанні взяли участь представники шести областей, серед них – студенти Сумського державного університету.

Тематика шкіл була важливою для побудови та розвитку стійкого громадянського суспільства, а саме: «Мистецтво психологічного відновлення», «Інтеграція гендерної проблематики до процесу інклюзивного відновлення». Тренерками другої школи стали викладачки кафедри психології, політології та соціокультурних технологій СумДУ Андріана КОСТЕНКО та Крістіна САХНО.

Студенти, які взяли участь в навчанні, діляться своїми враженнями.

«Цей захід став для мене джерелом натхнення та професійного зростання, – говорить Софія СОЛОДЧЕНКО, учасниця школи та студентка спеціальності «Психологія». – Під час школи-тренінгу було розкрито важливі теми стресостійкості, резильєнтності, ефективних шляхів відновлення внутрішніх ресурсів, розвитку навичок саморегуляції й підтримки психологічного балансу, а також можливостей роботи з МАК та використання арттерапевтичних технік, як інструментів глибокого самопізнання та роботи з пережитим досвідом. Програма виявилася надзвичайно насиченою, динамічною, змістовною та цікавою. Її особлива цінність полягала в тому, що навчання не обмежувалося теоретичними викладами, кожна тема знаходила своє відображення у практичних вправах, які дозволяли інтегрувати отримані знання у особистісний досвід. Завдяки цьому відбулось комплексне інформаційне збагачення та навіть особистісні трансформації».

«Відбудова має бути не лише фізичною, а й соціально справедливою, – ділиться Анастасія РАШЕВСЬКА, учасниця школи та студентка спеціальності «Психологія». – Участь у школі-тренінгу в Києві стала для мене важливим кроком до глибшого розуміння сучасних викликів та підходів у сфері інклюзивності й гендерної рівності. Протягом навчання ми розглядали, як важливо враховувати потреби різних верств населення в процесах відновлення країни, зокрема після воєнних дій. Особливу увагу приділяли створенню інклюзивного середовища – безпечного, доступного та чутливого до потреб кожного. Окремо хочу відзначити глибоке опрацювання теми гендеру: ми не лише ознайомилися з базовими поняттями, а й розбиралися в гендерних стереотипах, дискримінації та шляху до забезпечення рівних прав і можливостей для всіх, незалежно від статі, віку, фізичних чи ментальних особливостей, соціального статусу чи місця проживання».

Отримані у школі-тренінгу знання та навички учасники зможуть використати під час реалізації мініпроєктів у власних регіонах. У Сумській області, наприклад, заплановані серії тренінгів «Емоційна та стресостійкість: навички спокою в турбулентному світі», «Безпечний простір: знання, що захищають», «Психологія діалогу: мистецтво чути» тощо. У травні в СумДУ у межах проєкту відбудуться три регіональні семінари з гендерного мейнстрімінгу та інклюзивного відновлення, вирішення конфліктів і мистецтва діалогу, а також медіаграмотності.

Школи-тренінги відбулися в межах програми «Разом Ми Можемо» за підтримки IFA та Міністерства закордонних справ Німеччини.

Сумський державний університет,
вул. Харківська, 116, вул. Петропавлівська, 59,
м. Суми, Україна, 40007, 40014

Контакти для екстреного зв'язку
Інша контактна інформація
Доступ до публічної інформації

Сумський державний університет
вул. Петропавлівська, 57,
Кабінет К3-120
e-mail: info@inform.sumdu.edu.ua

Сумський державний університет
вул. Петропавлівська, 59,
Кабінет К3 102
e-mail: info@media.sumdu.edu.ua