Дата публікації:
19 грудня 2025
Кількість переглядів:
446
Поділитися:

18 грудня в Сумському державному університеті відбулося засідання Ради із забезпечення якості вищої освіти, під час якого низку актуальних питань розвитку освітнього процесу.

Про результати постакредитаційного моніторингу освітніх програм, акредитованих Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти у 2022–2023 навчальних роках, поінформувала керівниця Групи супроводження ліцензування та акредитації Євгенія МОРДАНЬ.

За підсумками опрацювання звітів зафіксовано низку позитивних змін. Зокрема, оновлено зміст освітніх програм, навчальні матеріали та робочі програми дисциплін відповідно до рекомендацій експертних груп і галузевих експертних рад; покращено роботу зі здобувачами освіти через консультації, зустрічі, семінари та інші заходи, спрямовані на вдосконалення освітнього процесу. Посилилася комунікація між учасниками освітнього процесу – кафедрами, гарантами освітніх програм, стейкхолдерами та здобувачами, зросла відповідальність завідувачів кафедр і гарантів у питаннях дотримання акредитаційних вимог та підготовки звітної документації. Також активізовано співпрацю з роботодавцями шляхом обговорення освітніх компонентів і залучення їх до освітнього процесу.

Про стан підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників з питань підвищення якості освітнього процесу у Сумському державному університеті доповіла начальниця Центру розвитку кадрового потенціалу Віта ГОРДІЄНКО.

Вона наголосила на позитивній динаміці в організації та проведенні заходів з підвищення кваліфікації й активізацію участі в них викладачів.

У 2025 році реалізовано 5 довгострокових і 43 короткострокові програми підвищення кваліфікації, а також проведено 42 вебінари, що на 90% більше, ніж торік.

Загалом за п’ять останніх років в університеті розроблено і впроваджено більше 90 короткострокових програм підвищення кваліфікації. Лише цього року розроблено 25 нових програм. Серед пріоритетних напрямів: електронні та дистанційні технології навчання, ІТ-грамотність, цифрова безпека, використання штучного інтелекту, акредитація освітніх програм, українська мова, ментальне здоров’я, активні методи навчання тощо.

Залишається популярним міжнародне підвищення кваліфікації: понад 100  працівників університету взяли участь у програмах академічної мобільності.

Безперервному професійному розвитку викладачів сприяє накопичувальна система підвищення кваліфікації – власна розробка СумДУ.

Також Рада надала рекомендації Вченій раді СумДУ щодо затвердження сертифікатної програми «Крос-платформна журналістика та медіаінновації» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня за освітньо-професійними програмами «Журналістика» та «Реклама і зв’язки з громадськістю».

Сумський державний університет,
вул. Харківська, 116, вул. Петропавлівська, 59,
м. Суми, Україна, 40007, 40014

Контакти для екстреного зв'язку
Інша контактна інформація
Доступ до публічної інформації

Сумський державний університет
вул. Петропавлівська, 57,
Кабінет К3-120
e-mail: info@inform.sumdu.edu.ua

Сумський державний університет
вул. Петропавлівська, 59,
Кабінет К3 102
e-mail: info@media.sumdu.edu.ua