Науковці Сумського державного університету взяли участь у тренінгах викладачів в Університеті м. Лідс (Великобританія), Королівському технологічному інституті (Швеція) і Політехнічному університеті м. Турин (Італія), які відбулися в рамках міжнародного грантового проекту ENGITEC освітньої програми Європейського Союзу TEMPUS «Модернізація вищої інженерної освіти в Грузії, Україні та Узбекистані у відповідь на технологічні виклики».
СумДУ в закордонних вишах представляли доценти кафедри технології машинобудування, верстатів та інструментів Віталій Іванов і Дмитро Криворучко, а також завідувач кафедри технології машинобудування, верстатів та інструментів Вільям Залога. Вони ознайомилися з системою вищої інженерної освіти у країнах-партнерах, проаналізували структуру та навчальні плани підготовки студентів за освітньо-кваліфікаційними рівнями «бакалавр», «магістр», «доктор філософії». Особливо корисними були лекції, які спрямовані на створення міждисциплінарних модулів, а також підходи до оцінювання якості знань студентів. Основні освітні, технологічні та виробничі виклики, які сьогодні стоять перед СумДУ, висвітлив Віталій Іванов у доповіді «Сучасні освітні виклики для інженерних спеціальностей у Сумському державному університеті».
Учасники тренінгу в Університеті м. Лідс були не тільки слухачами, а й активно виконували домашні завдання, спрямовані на запровадження нових міждисциплінарних курсів із застосуванням сучасних підходів в інженерній освіті, наприклад, підхід CDIO (Conceive – Design – Implement – Operate), який широко використовується у даному навчальному закладі. Мозковий штурм та виступи із презентаціями своїх ідей щодо вирішення проблем дозволили більш глибоко вивчити проблему необхідності створення міждисциплінарних модулів в українських вишах.
Координатор проекту від Університету м. Лідс Елісон МакКaй (Alison McKay) зазначила: «Мені сподобалася ідея української команди (представники СумДУ, ЗНТУ, ЛНТУ, НМетАУ) показати сучасні освітні, технологічні та виробничі виклики українських вищих навчальних закладів у вигляді замкненого кола проблем. Вважаю, що у рамках проекту ми повинні розірвати це коло та запропонувати відповідні рішення».
Результати поїздки будуть висвітлені у брошурі «Сучасні тенденції у вищій інженерній освіті: досвід країн Європи та рекомендації для України», яку планується опублікувати у листопаді цього року.
«Європейські вищі навчальні заклади багато уваги приділяють співпраці з промисловістю, організації практики на виробництві та працевлаштування випускників. Саме цей досвід в першу чергу необхідно реалізувати для розширення наукового та освітнього потенціалу СумДУ», – наголосив Віталій Іванов.
Дмитро Криворучко зауважив, що підхід Королівського технологічного інституту в залученні студентів до командної роботи є цікавим та дозволяє підготувати висококваліфікового спеціаліста, який здатний працювати у команді.
Викладачі СумДУ вдячні організаторам тренінгів в європейських університетах-партнерах за отриману корисну інформацію та можливість перейняти досвід передових інженерних вищих навчальних закладів Європи.
Відділ інформаційно-рекламної діяльності