Дата публікації:
14 грудня 2011
Кількість переглядів:
1752
Поділитися:

13 грудня в Сумському державному університету відбулася відкрита лекція "Довіра до банків", яку провів доктор філософії Вільного університету Брюсселя, старший економіст Київського економічного інституту, викладач Київської школи економіки Том Купе.

Англійською мовою експерт презентував дані, які засвідчують різний рівень довіри до фінансових установ у різних країнах. У той же час, за словами Тома Купе, в Україні не довіряють не тільки банкам, але владі і компаніям, тобто існує низький рівень довіри до всіх інституцій, окрім церкві. При цьому є певна кореляція між рівнем довіри до банків і правлячого уряду.

Економіст звернув увагу на те, що у разі звільнення з роботи, розлучення у сім’ї або іншого "драматичного досвіду" людина втрачає довіру до інших людей. Те саме відбувається і з банками: якщо людина втратила депозит через банківську кризу, вона не буде довіряти фінансовим установам. Дослідження, проведені в Україні, засвідчують, що і в 2006, і 2009, і 2010 році рівень довіри до фінансових установ дуже низький.

За даними Gallup Worldview, у травні 2009 року тільки 4% українських респондентів заявили, що вони довіряють фінансовим установам. У порівнянні з іншими країнами цей показник вкрай низький. Наприклад, для Росії він склав 30%, для США — 46%, а для Білорусії — 49%.

У той же час, як відзначив Том Купе, у більшості своїй люди забудькуваті, і тому негативний ефект з часом слабшає. До того ж, більш інформовані, а також більш освічені люди забувають поганий досвід швидше і швидше адаптують свої очікування до нових реалій.

Гість ознайомив аудиторію зі своїми рекомендаціями до банківських установ, виконання яких має підняти рівень довіри населення.

За словами Тома Купе, по-перше, потрібно всіляко уникати виникнення "травмуючих ситуацій", тобто намагатися уникнути настання банківської кризи, а якщо вона все ж таки відбудеться — спробувати згладити її наслідки, наприклад, шляхом фінансового забезпечення системи страхування та захисту вкладів.

Крім того,  при настанні кризи потрібно швидко знаходити вихід із ситуації і постійно інформувати громадськість про досягнуті у вирішенні конкретних проблем успіхи.

Наприкінці економіст рекомендував підвищувати рівень грамотності суспільства у фінансовій сфері в довгостроковій перспективі: це дозволить забезпечити повернення довіри, як тільки відновляться основи економічної стабільності.

Відділ інформаційно-рекламної діяльності

Сумський державний університет,
вул. Харківська, 116,
м. Суми, Україна, 40007

Контакти для екстреного зв'язку
Інша контактна інформація
Доступ до публічної інформації

Сумський державний університет
вул. Харківська, 116,
Корпус Г, кімната 312
Тел. : +38 0542 687835
e-mail: [email protected]

Сумський державний університет
вул. Харківська, 116,
Корпус Ц, кімната 307
Тел.: +38 0542 687899
e-mail: [email protected]