28 жовтня в Сумському державному університеті відбулося планове засідання Ради із забезпечення якості вищої освіти.
На порядок денний було винесено кілька питань, а саме: стан мовної підготовки здобувачів вищої освіти у СумДУ та напрями її удосконалення; підсумки атестації здобувачів вищої освіти освітніх ступенів «бакалавр», «магістр» та заходи щодо підвищення якості її результатів; надання рекомендацій вченій раді СумДУ щодо затвердження освітніх програм.
Завідувачка кафедри іноземних мов Наталія ТАЦЕНКО презентувала присутнім результати вхідного тестування з англійської мови студентів першого курсу та результати, отримані з аналізу успішності складання єдиного вступного іспиту, а також окреслила напрями стану мовної підготовки, що потребують удосконалення.
За результатами обговорення отриманих даних, Рада з якості ухвалила низку рішень, спрямованих на підвищення рівня мовної підготовки здобувачів вищої освіти у СумДУ. Доцільним вбачається організація вивчення іноземної мови здобувачами освіти з комплектуванням груп з урахуванням рівня володіння мовою та внесення відповідних змін у навчальні програми. Окрім цього, рада з якості визначила заходи, спрямовані на підвищення кваліфікації викладачів іноземної мови та підвищення рівня володіння іноземними мовами випускників бакалавратури, зокрема – онлайн-тестування студентів 4 курсу за технологіями пробного ЄВІ.
Голова Ради з якості, почесний ректор СумДУ Анатолій ВАСИЛЬЄВ наголосив на необхідності проведення роз’яснювальної роботи серед здобувачів вищої освіти щодо важливості вивчення іноземної мови.
«Ми маємо не тільки організувати навчальний процес, але й донести до свідомості студентів, що в сьогоднішньому світі успішна кар’єра неможлива без знання англійської мови», – підкреслив Анатолій ВАСИЛЬЄВ.
Про підсумки атестації здобувачів вищої освіти освітніх ступенів «бакалавр», «магістр» та заходи щодо підвищення якості її результатів поінформувала учасників засідання начальниця навчального відділу з практики та інтеграційних зв`язків із замовниками кадрів Альона ЄВДОКИМОВА.
Вона зазначила, що в університеті проводиться системна робота з підвищення якості організації атестації здобувачів вищої освіти на завершальному етапі їх підготовки, зокрема, сформовано відповідну нормативну базу. З метою підготовки конкурентоспроможного випускника до удосконалення освітнього процесу, а також складу екзаменаційних комісій регулярно залучаються роботодавці та фахівці-практики.
За результатами розгляду питання визначено низку завдань щодо подальшої роботи, серед яких: внесення змін в існуючу нормативну базу в частині процедури аналізу підсумків проведення атестації здобувачів вищої освіти на рівні факультетів/інститутів, активізація роботи щодо залучення фахівців-практиків до співкерівництва або консультування здобувачів освітніх ступенів «бакалавр» і «магістр» при виконанні кваліфікаційних робіт тощо.