8 грудня в Сумському державному університеті відбулося планове засідання вченої ради.
Про стан організаційної роботи та методичного забезпечення заочної і дистанційної форм навчання, основні завдання щодо підвищення якості підготовки фахівців в сучасних умовах учасників поінформував проректор з науково-педагогiчної роботи Олександр БРІЖАТИЙ.
За 18 років впровадження дистанційного навчання в СумДУ було створено близько 1400 дистанційних курсів, 1200 віртуальних тренажерів, 600 відеолекцій та 160 тис. тестових завдань для самостійної роботи. В університеті успішно функціонує онлайн-студія та вебінар-студія, які на професійному рівні забезпечують проведення онлайн-занять та консультацій для здобувачів освіти, двосторонній аудіо- й відеозв’язок викладача і студентів, можливість для презентацій і віртуальних демонстрацій освітнього контенту, запис і онлайн-трансляцію навчальних відеоматеріалів.
Наразі у структурі Центру заочної, дистанційної та вечірньої форм навчання СумДУ у різних регіонах України функціонує 44 територіальні центри дистанційних комунікацій, завдання яких – поширення технологій дистанційної освіти під час підготовки фахівців, а також надання консультацій та всебічної підтримки студентам в процесі навчання.
У 2022 році прийом на заочну форму відбувався за 20 спеціальностями освітнього ступеня бакалавр та за 24 спеціальностями освітнього ступеня магістр, а за дистанційною формою – за 14 спеціальностями освітнього ступеня бакалавр та за 13 спеціальностями освітнього ступеня магістр. Цьогоріч робота з формування контингенту студентів заочного та дистанційного навчання була більш ефективною у порівнянні з минулим роком: прийом у 2022 році склав 766 осіб (на 36% більше, ніж торік). Загальний контингент заочної форми навчання наразі складає 1177 здобувачів вищої освіти, а дистанційної – 355.
Коментарі з приводу розглянутого питання висловили директори інститутів, декани факультетів і ректор СумДУ Василь КАРПУША.
Голова вченої ради Анатолій ВАСИЛЬЄВ підкреслив, що розвиток заочної та дистанційної освіти є стратегічним завданням СумДУ, якісне забезпечення освітнього контенту – складовою діяльності навчальних підрозділів, а саме питання назвав «доленосним», враховуючи ті непрості умови, в яких наразі живе та працює наша країна.
Розглянувши питання, вчена рада постановила активізувати на кафедрах виконання заходів щодо розроблення дистанційних курсів та комплексів навчально-методичного забезпечення; рекомендувати ректорату розглянути питання щодо внесення змін у діючу нормативну базу університету в частині стимулювання розроблення дистанційних курсів; проаналізувати ефективність роботи наявних рецензентів, експертів, тьюторів випускових кафедр та запропонувати заходи щодо посилення їх функцій в системі дистанційного навчання.
Окрім цього, на порядок денний вченої ради була винесена низка інших питань. Серед них: про визначення обсягу коштів, які є основою діяльності наукового товариства студентів, слухачів, докторантів і молодих вчених університету; про затвердження документів загальноуніверситетської нормативної бази – Положення про порядок присвоєння почесних звань СумДУ (версія 02); затвердження та зміни тем дисертаційних робіт, а також утворення спеціалізованих вчених рад з метою проведення разових захистів дисертацій на здобуття ступеня вищої освіти доктора філософії.
Також під час засідання вченої ради було прийнято рішення про створення Навчально-наукової лабораторії фото, відео та діджитал-контенту Медіа-центру СумДУ шляхом реорганізації Студентської медіа-агенції «Studio 16x9». Проєкт рішення присутнім представив перший проректор СумДУ Сергій ЛЄОНОВ.
Підсумовуючи засідання, голова вченої ради Анатолій ВАСИЛЬЄВ зазначив, що це було останнє засідання ради в цьому році, у якому, незважаючи на агресію росії, і пов’язані з цим і блокаду м.Суми, і повітряні тривоги, і перебої з енергопостачанням, і багато іншого, вчена рада, як і увесь університет, напружено та плідно працювала, реалізовуючи тезу «Наш фронт – якісна освіта». Попереду – річні звіти, на яких будуть представлені результати роботи структурних підрозділів СумДУ з різних напрямків діяльності.