Дата публікації:
09 грудня 2022
Кількість переглядів:
395
Поділитися:

8 грудня в Сумському державному університеті відбулося планове засідання вченої ради. 

Про стан організаційної роботи та методичного забезпечення заочної і дистанційної форм навчання, основні завдання щодо підвищення якості підготовки фахівців в сучасних умовах учасників поінформував проректор з науково-педагогiчної роботи Олександр БРІЖАТИЙ.

За 18 років впровадження дистанційного навчання в СумДУ було створено близько 1400 дистанційних курсів, 1200 віртуальних тренажерів, 600 відеолекцій та 160 тис. тестових завдань для самостійної роботи. В університеті успішно функціонує онлайн-студія та вебінар-студія, які на професійному рівні забезпечують проведення онлайн-занять та консультацій для здобувачів освіти, двосторонній аудіо- й відеозв’язок викладача і студентів, можливість для презентацій і віртуальних демонстрацій освітнього контенту, запис і онлайн-трансляцію навчальних відеоматеріалів.

Наразі у структурі Центру заочної, дистанційної та вечірньої форм навчання СумДУ у різних регіонах України функціонує 44 територіальні центри дистанційних комунікацій, завдання яких – поширення технологій дистанційної освіти під час підготовки фахівців, а також надання консультацій та всебічної підтримки студентам в процесі навчання.

У 2022 році прийом на заочну форму відбувався за 20 спеціальностями освітнього ступеня бакалавр та за 24 спеціальностями освітнього ступеня магістр, а за дистанційною формою – за 14 спеціальностями освітнього ступеня бакалавр та за 13 спеціальностями освітнього ступеня магістр. Цьогоріч робота з формування контингенту студентів заочного та дистанційного навчання була більш ефективною у порівнянні з минулим роком: прийом у 2022 році склав 766 осіб (на 36% більше, ніж торік). Загальний контингент заочної форми навчання наразі складає 1177 здобувачів вищої освіти, а дистанційної – 355.

Коментарі з приводу розглянутого питання висловили директори інститутів, декани факультетів і ректор СумДУ Василь КАРПУША.

Голова вченої ради Анатолій ВАСИЛЬЄВ підкреслив, що розвиток заочної та дистанційної освіти є стратегічним завданням СумДУ, якісне забезпечення освітнього контенту – складовою діяльності навчальних підрозділів, а саме питання назвав «доленосним», враховуючи ті непрості умови, в яких наразі живе та працює наша країна.

Розглянувши питання, вчена рада постановила активізувати на кафедрах виконання заходів щодо розроблення дистанційних курсів та комплексів навчально-методичного забезпечення; рекомендувати ректорату розглянути питання щодо внесення змін у діючу нормативну базу університету в частині стимулювання розроблення дистанційних курсів; проаналізувати ефективність роботи наявних рецензентів, експертів, тьюторів випускових кафедр та запропонувати заходи щодо посилення їх функцій в системі дистанційного навчання.

Окрім цього, на порядок денний вченої ради була винесена низка інших питань. Серед них: про визначення обсягу коштів, які є основою діяльності наукового товариства студентів, слухачів, докторантів і молодих вчених університету; про затвердження документів загальноуніверситетської нормативної бази –  Положення про порядок присвоєння почесних звань СумДУ (версія 02); затвердження та зміни тем дисертаційних робіт, а також утворення спеціалізованих вчених рад з метою проведення разових захистів дисертацій на здобуття ступеня вищої освіти доктора філософії.

Також під час засідання вченої ради було прийнято рішення про створення Навчально-наукової лабораторії фото, відео та діджитал-контенту Медіа-центру СумДУ шляхом реорганізації Студентської медіа-агенції «Studio 16x9». Проєкт рішення присутнім представив перший проректор СумДУ Сергій ЛЄОНОВ.

Підсумовуючи засідання, голова вченої ради Анатолій ВАСИЛЬЄВ зазначив, що це було останнє засідання ради в цьому році, у якому, незважаючи на агресію росії, і пов’язані з цим і блокаду м.Суми, і повітряні тривоги, і перебої з енергопостачанням, і багато іншого, вчена рада, як і увесь університет, напружено та плідно працювала, реалізовуючи тезу «Наш фронт – якісна освіта». Попереду – річні звіти, на яких будуть представлені результати роботи структурних підрозділів СумДУ з різних напрямків діяльності.


 

 

Сумський державний університет,
вул. Харківська, 116,
м. Суми, Україна, 40007

Контакти для екстреного зв'язку
Інша контактна інформація
Доступ до публічної інформації

Сумський державний університет
вул. Харківська, 116,
Корпус Г, кімната 312
Тел. : +38 0542 687835
e-mail: [email protected]

Сумський державний університет
вул. Харківська, 116,
Корпус Ц, кімната 307
Тел.: +38 0542 687899
e-mail: [email protected]