Першим питанням 25 квітня рада з якості Сумського державного університету розглянула підсумки атестації здобувачів вищої освіти освітніх ступенів «бакалавр», «магістр» та заходи щодо підвищення якості її результатів.
Як зазначила начальник навчального відділу з практики та інтеграційних зв’язків із замовниками кадрів Альона ЄВДОКИМОВА показовим в університеті є досвід залучення до проведення підсумкової атестації роботодавців, професіоналів-практиків, експертів галузі. Члени експертних рад роботодавців з відповідних спеціальностей входять до складу екзаменаційної комісії, зовнішні респонденти з числа фахівців-практиків рецензують кваліфікаційні роботи, представники ринку праці та викладачі іноземних ЗВО залучаються до співкерівництва кваліфікаційними роботами здобувачів вищої освіти.
Разом з тим, аналіз підсумків атестації визначив низку питань, що потребують управлінських та організаційних коректив, які й були окреслені у рішенні ради.
З другого питання порядку денного – про стан видання навчально-методичної літератури кафедрами університету – учасників засідання поінформувала перший проректор Інна ШКОЛЬНИК.
Вона відзначила суттєве збільшення за останні три роки частки електронних видань, що розширює можливості здобувачів в користуванні відповідною літературою. Також позитивним фактором є видання навчально-методичної літератури з дотриманням принципів академічної доброчесності. Однак, потребує підвищення якість планування видань на основі аналізу стану навчально-методичного забезпечення освітніх компонентів та контролю за його реалізацією.
З пасивних споживачів послуг здобувачі вищої освіти перетворилися на активних і мотивованих учасників освітнього процесу. На цьому наголосила начальник Бюро моніторингу якості вищої освіти Ольга ДЕЙНЕКА, презентуючи результати опитування щодо якості освітніх програм.
«Студенти й аспіранти беруть активну участь в усіх процесах забезпечення якості вищої освіти в університеті, в тому числі через опитування про якість освітніх програм. Їх оцінки сприяють не лише виявленню кращих практик, але й привертають увагу до проблем, є корисними і для гарантів освітніх програм під час модернізації змісту освітніх компонентів, і для університетського менеджменту під час прийняття управлінських рішень щодо формування сприятливого освітнього середовища», – підкреслила начальник БМ.
Результати опитування зокрема засвідчують, що освітні компоненти в межах освітніх програм сприяють формуванню необхідних фахових компетентностей, методи викладання здебільшого відповідають сучасним тенденціям розвитку спеціальності, галузі знань та ринку праці, а також забезпечують формування soft skills у здобувачів вищої освіти, обсяг навчального навантаження здобувачів вищої освіти переважно збалансований.
Ректор СумДУ Василь КАРПУША під час обговорення акцентував увагу на важливості оперативного реагування на зауваження і запити студентів, окреслені в опитуваннях. «Студенти мають відчувати себе не статистами, а активними учасниками освітнього процесу, бачити, що опитування – це публічний і ефективний механізм взаємодії, вагома складова корпоративної культури СумДУ», – зауважив ректор. На його думку, дотримання зворотного зв’язку управлінським менеджментом університету, інститутів та факультетів сприятиме активізації участі здобувачів в опитуваннях.
Рада з якості за підсумками засідання надала декілька рекомендацій вченій раді СумДУ щодо затвердження змін: до двох положень – про організацію оцінювання здобувачами вищої освіти якості освітньої діяльності при вивченні навчальних дисциплін та про організацію оцінювання здобувачами вищої освіти якості освітніх програм, а також до освітніх програм і навчальних планів.
Підсумовуючи результати засідання, голова ради із забезпечення якості освіти СумДУ Анатолій ВАСИЛЬЄВ подякував учасникам за конструктивну роботу: «Сподіваюсь, що сьогоднішнє обговорення дасть поштовх до покращення нашої діяльності з тих напрямків, які ми розглянули».