24 квітня в Сумському державному університеті відбулося засідання ради із забезпечення якості вищої освіти. Учасники обговорили низку актуальних питань, зокрема ефективність онлайн-навчання, участь здобувачів у внутрішній системі забезпечення якості освіти, а також формування індивідуальних освітніх траєкторій.
З доповіддю по першому питанню виступив директор Організаційно-методичного центру технологій електронного навчання Юрій ЗУБАНЬ.
Він акцентував увагу на результативності роботи навчальної платформи Mix, яка є основним елементом освітнього середовища СумДУ та охоплює всі види навчальних активностей. За статистикою мережевого сервісу Cloudflare, що була представлена під час виступу, щотижнева кількість запитів до платформи становить близько 3 мільйонів, що є вищим показником порівняно з іншими проаналізованими ресурсами.
Рада з якості підкреслила важливість розбудови ефективного онлайн-середовища, особливо в умовах воєнного стану, географічної розподіленості студентів і викладачів. Було ухвалено рішення впровадити низку методологічних, технічних та організаційних заходів для підвищення якості онлайн-освіти. Застосування онлайн-курсів на платформі Mix разом з іншими компонентами рада визначила базовими в реалізації ефективного офлайн-навчання і після завершення воєнного стану.
Начальниця центру забезпечення якості вищої освіти Ольга ЛЮТА ознайомила присутніх із результатами опитування здобувачів освіти щодо якості реалізації освітніх програм.
Було наголошено, що такі опитування є ключовим елементом внутрішньої системи забезпечення якості освіти та інструментом реалізації принципів студентоцентрованого навчання. Отримані дані використовуються для формування цілісного бачення якості освітніх програм.
Про особливості формування індивідуальної освітньої траєкторії студентів СумДУ на засіданні інформувала начальник навчального відділу Юлія ЧОРТОК. За її словами, університет створює умови для гнучкого освітнього маршруту кожного здобувача.
Було відзначено:
- індивідуалізацію структури освітніх програм шляхом включення широкого спектра вибіркових навчальних дисциплін;
- збільшення кількості гуманітарних ВНД: з 37 у 2021 році до 52 у 2024;
- можливості безперервного формування іншомовних компетентностей завдяки варіативності у виборі мови (англійська, французька, німецька) на різних рівнях та з предметною спрямованістю;
- міждисциплінарність: вибір дисциплін з інших факультетів/інститутів, що реалізується через формування динамічних академічних груп;
- запровадження сертифікатних програм, які дають змогу отримати додаткові професійні компетентності.
Однак результати акредитації освітніх програм і опитування студентів у 2024 році засвідчили потребу в удосконаленні цього напряму. У зв’язку з цим рада ухвалила рішення про посилення ефективності реалізації права здобувачів на вибір навчальних дисциплін.
Також рада із забезпечення якості вищої освіти надала рекомендації вченій раді СумДУ щодо затвердження сертифікатної програми «Цифровий дизайн та графіка» за освітньо-професійною програмою «Інформаційні технології проектування» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.